I copywriter di Obama. (Sicuri che strategia di marketing e strategia di comunicazione siano poi così diverse?).
.
A volte in riunione suggerisco una parola per un documento di marketing e mi sento dire “no, questa è strategia di marketing, poi il modo in cui la comunicheremo è un’altra cosa”.
Allora sto zitto, capisco che non è ancora il mio turno.
Poi ricevo una mail dallo staff di Obama (dopo aver aderito al suo appello online per sostenere un futuro senza più rubinetti di petrolio aperti nella pentola dove cuociamo da mangiare) che mi sembra così perfetta nel suo far aderire “le parole della comunicazione” con “il messaggio della strategia” che un po’ mi conforta.
Morale: se dovete parlare di scarpe, meglio avere in riunione un calzolaio.
.
Friend,
Thanks for standing with the President on clean energy — this is a moment we can’t afford to miss.
The House has passed landmark energy legislation. But we need your help to make it a reality.
Let’s show that Americans are ready to pave the way to a clean-energy future for our children and grandchildren.
Ask five friends today to join you in standing with the President. Just pass along the email below.
Thanks,
Mitch
=============
Hi,
The oil spill disaster in the Gulf of Mexico is a tragedy — one we can only hope never happens again.
But the solution is about more than just addressing this crisis. As President Obama said, “An America run solely on fossil fuels should not be the vision we have for our children and our grandchildren.”
I added my name today to show I stand with President Obama for a clean-energy future.
Will you join me?
http://my.barackobama.com/CleanEnergy-auto
Thank you.
.